和田山ライオンズクラブからのお客さま、ミス・フィオン exchange student meet first snow

おおやアート村ビッグラボは、
和田山ライオンズクラブ朝来市)から、
今年さいごのお客さまをお迎えしました。
ミス・フィオン、マレーシアから来た、
明るくて笑顔がとってもかわいい大学生です。
We had Miss. Fion at BIGLABO as a guest, she is the last of this year 2013's here.
She came from Malaysia, so charming with smile and knows how to enjoy her life.

ミス・フィオンの来日は、
和田山ライオンズクラブの、YCE事業によるものだそうです。
短期交換留学生として、日本で3週間滞在します。
Miss. Fion's visit to Japan is supported by the exchange program of YCE Project in Wadayama Lions Club(Asago City).
Miss. Fion stays as a short term exchange student.
Her stay in Japan will be 3 weeks long.
http://wadayama-lc.org/myBloggie/


とにかく、今日の主眼は、

なのです。
じつは、ミス・フィオンは、
「生まれて初めて、雪をこの目で見た!」
なのでした。
Nothing is more than SNOW today,
in fact, this is the first snow in her all life,
“First time to see snow!”by Miss. Fion


見ている私も、しあわせな気分になりました。
While I saw her enjoying snow, I feel happy, too!


人生初!の、ゆきだるまにも、挑戦。
思っていたより、冷たくて濡れる作業だったようですが、
笑顔のミス・フィオン。
Her first snowman in the life,
during the work we were cold and wet, not as expected,
but she smiles!


「BIGLABOアートハウス展 池田丈一彫刻展」および、「うちげぇ展」を
とても楽しんで、味わってくださいました!
She enjoyed to seeing [BIGLABO Art House Exhibition with Joichi IKEDA/sculptor] and [Myhome Exhibition].

やっぷーを、つくるミス・フィオン。
Miss. Fion made a Yappu/the public charactor of Yabu City.
Both cute!

アート・ショップFujiyaでは、ハチミツを試食します。
麦畑自然農場の、5種類のハチミツを味わって、
花の種類が季節によって移り替わる、ということを、
新鮮に感じると話してくださいました。
彼女の国は、常夏なのです。
She ate 5 honeys by Mugibatake Farm.
She feels new that the flowers change as the season goes in Japan,
because her country is always summer.

彼女の故郷は、キャメロン高原というところです。
野菜や、花の農園があり、また、質の良い茶葉を生産することで
知られる場所だそうです。
Her hometown is Cameron Highlands.
There are vegetable plantations, flower plantations and tea plantations.
Specially the place is famous for the beautiful view of tea plantations and good tealeaves.
大屋の山々や、美しい自然の風景をみて、
故郷にいるような思いがする、
と語りました。
She said she felt like in her hometown with the views of Ooya, many hills and beautiful nature.


明るい笑顔で、大屋の自然、アートをめいっぱい
楽しんでくださった、ミス・フィオン。
ありがとうございました!!
Thank you very much, Miss. Fion.
She enjoyed arts and natures in Ooya,
we the staffs are also happy with you!