アルバムのない同窓会  OB visit Ooya Senior High School

県立大屋高等学校の卒業生さまがたが、
訪ねてこられました。
同窓会だったそうです。
Graduates of Ooya Senior High School visited BIGLABO.
They had met schoolmates.

「わたしたちは、唯一、卒業アルバムのない学年だったんです」
"We do not have school albums."

高校1年生の時に、
「卒業アルバムをつくるか、つくらないか」
を多数決で票決して、つくらない、
と決まったそうです。
何事にも、自主自律の精神をつらぬいた校風を、
垣間見た思いがしました。
They discussed if they need scool albums or not when they were 10th grader,
and decided that they would not make school album by vote.
The episode makes me think about the school spirit of independence and liberty.

当時のおもかげをのこした木造校舎を背に、
いちたすいちは、
にー!(さんー!)
They took photos in front of the old school building.


もうここに学校はありませんが、
変わらず、ひとがつどい、まじわる場所でもあります。
だれかと「であう」
そして、
なにかを「たのしむ」「まなぶ」ために、
いつでも、訪ねていける場所として、
存在しています。
There is not a school here now, although,
this is the place that people join and meet there.
BIGLABO is still the place that you can meet somebody,
enjoy and learn something with hope.