中学生の絵画教室 Junior high school students in painting class

中学生は、くつをそろえます。
うつくしいです。
Students in Ooya are all polite.
So beautiful line of shoes.


今日は、中学生のための絵画教室が、
BIGLABOで行われました。
We have painting class for juior high school students at BIGLABO.


花びんにいけた花を見ながら、
クレパスで、絵を描きます。
They drawed flowers in the vase by crayons.


描きおわったところで、
写真撮影に応じてくれました。
Some of them gave me a chance to get photos after their works.
ありがとう。
絵もすてきですけど、
あなたたちも、かわいいです。
Thank you, boys & girls.
Your pictures are very beautiful, I like them,
and I also want to say that you are so nice!


「ありがとうございましたー!!」
と大きな声であいさつしたあとは、
給食めざして帰っていきました。
They said thank you in loud voices and hurried for school lunch.
いっしょうけんめい、絵をかいたから、
おなかがへっただろうと思います。
They enjoyed drawing so they might be hungry!

中学校生活、がんばってくださいね。
そして、ときには息抜きに、
BIGLABOへ遊びにきてください。
ありがとうございました。
I wish you will enjoy or survive all your school life.
You can visit here just to take a rest, enjoy yourself, we are always keeping our door open for you.
Thank you very much.