おおや作業所のアートハウス。 art houses by Ooya Sagyousyo

おおや作業所のみなさまが、
展示場の「BIGLABO アートハウス展 池田丈一彫刻展」に
お越しになりました。
総勢17名。
Ooya Sagyousyo came to [BIGLABO Art House Exhibition with Joichi Ikeda, sculptor].
17 enjoyed the exhibition.

作品を観覧…
Some enjoys seeing art works,

しているひともいますが、
むしろ、
ビッグラボの広い開放的な空間で工作をしたい!というご希望で、
来られたのでした。
But most of them hoped to try big craft in the exhibition hall of BIGLABO!

段ボール、ガムテープ、布などを使って、
大胆に創作していきます!
Their performance is dynamic with cardboardbox, colorful packing tapes, clothes etc.

「どうやったらくっつくか?」とか、
「屋根はどうやってつくったん?」とか、
疑問はたちどころに答えを知っている仲間からの返答で、
解消します!
“How should I stick it?”
“How did you put the roof?”
Every problem got its solution quickly with friends' help.

先行作品を参考にして、でもオリジナルの作品を
作り上げました!
右側が彼の作品です。
とてもかわいいおうち、なまえは「みんなのおうち」です。
みんなで作ったから、でしょうか。
He got the inspiration from the house made by others,
but his work has his original taste!
The house of rightside is his work.
The cute house named [Minnna-no-Ouchi].
I guess the name is for that they all helped and gave advises to him to build it.

「思った以上に白熱しました」とスタッフのかたが
おっしゃっていました。
The staff of Sagyousyo said,
“I didn't expect that they are hooked on craft so much.”

さいごに、全体写真をいただきました。
めいめいのつくったアートハウスといっしょに、パチリ。
Photo of all the members with their works.
They looks relaxed and happy!

また来ますね、と楽しそうに手を振って
バスで帰っていかれました。
おおや作業所のみなさま、
ありがとうございました。
またのお越しをお待ちしています。
They promised to visit here again and gone by small bus.
Thank you very much, Ooya Sagyousyo-sama!
We all are looking forward to seeing you again here!